Inici / Notícies

Abdominals hipopressius i tots els seus beneficis

Categories: Articles

Has sentit parlar dels abdominals hipopressius i dels seus beneficis per a la salut?

Cada vegada més populars, aquests abdominals (als quals, en realitat, hauríem de dir exercicis hipopressius, ja que no consisteixen només en la contracció aïllada d’aquests músculs), es basen en l’execució de postures i moviments que, posats en pràctica de manera correcta i supervisada per un professional, aconsegueixen una tonificació de la musculatura abdominal profunda i del perineu.

Què és la gimnàstica abdominal hipopressiva?

Els exercicis hipopressius consisteixen en la realització de postures i moviments que, combinats amb diverses tècniques hipopressives, busquen disminuir la pressió en les cavitats toràcica, abdominal i pèlvica.

Devem la seva difusió al doctor Marcel Caufriez, qui a través de la seva dedicació a la reeducació uroginecològica, va descobrir els efectes perjudicials que tenia realitzar abdominals tradicionals durant el postpart.

Per “abdominals tradicionals” ens referim a aquests que probablement estàs imaginant ara mateix. Sí, els de tota la vida, aquests que impliquen una flexió del tronc i el cap fins als genolls i tots aquells que exerceixen una hiperpressió sobre els músculs del sòl pèlvic.

Aquests efectes perjudicials per al sòl pèlvic consisteixen en una accentuació dels problemes d’incontinència urinària, prolapses i diàstasis (separació dels músculs rectes de l’abdomen).

Des del seu descobriment, Caufriez ha anat desenvolupant diferents tècniques fins a crear el Mètode Hipopressiu, que té diverses aplicacions en l’àmbit de la salut, la prevenció i l’esport.

En què consisteix un exercici abdominal hipopressiu?

De forma senzilla podríem dir que, en essència, un exercici hipopressiu es basaria en una postura de partida i un moviment.

Quant a la postura, podem partir per la següent: dempeus, recolzats cap endavant o asseguda, mantenint la columna allongada com si un fil tirés de la nostra coroneta cap al cel, portant cap a dins la barbeta com si volguéssim treure doble mentó o papada.

Adoptada aquesta postura de base, incorporarem un moviment.

Abans de res, normalitza la teva respiració, inspirant i espirant diverses vegades de forma relaxada.

Solta tot l’aire, buidant els pulmons i bloqueja l’entrada d’aire pel nas i per la boca.

Ara feix com si volguessis realitzar una inspiració però sense prendre aire, deixant que les costelles s’obrin i sentint com l’abdomen es fica cap a dins.

Com veus, aquests exercicis es realitzen en apnea espiratòria, és a dir, interrompent la respiració després d’haver deixat anar tot l’aire que hi havia en els pulmons (espiració). Poden realitzar-se també sense apnea, o cosa que és el mateix, respirant normalment, si el professional ho considera oportú per al pacient (per exemple, si aquest és hipertens), però l’avantatge de realitzar-los en apnea és que es potencien els efectes beneficiosos dels exercicis hipopressius.

L’eficàcia del mètode hipopressiu: la reprogramació

La musculatura de la faixa abdominal i del sòl pèlvic està dissenyada per a exercir de sustentació dels òrgans situats en la cavitat que emboliquen.

En la vida quotidiana es produeixen constants augments de la pressió abdominal: en tossir, cridar, riure, cantar, carregar pesos, mantenir relacions sexuals, practicar esport, etc.

A causa d’aquests i altres factors, com la inactivitat, els embarassos o la menopausa, aquesta faixa abdominal i la musculatura perineal poden veure’s afectades i deixar de realitzar correctament les seves funcions de subjecció.

Amb els exercicis hipopressius podem retornar aquesta funció reprogramant la resposta muscular davant les situacions d’augments de pressió del dia a dia. Com? Mitjançant un increment del to muscular en repòs, és a dir, de la contracció muscular que es realitza de forma involuntària i sostinguda en el temps. Així mateix, es pot millorar la resposta muscular davant els augments de pressió puntuals, ja que incrementa el suport central davant les activitats que demanden força.

Quins beneficis tenen els hipopressius?

A través de la realización metódica y supervisada de ejercicios hipopresivos podemos conseguir los siguientes beneficios:

  • Reduir el perímetre abdominal aportant millores estètiques, posturals i funcionals.
  • Prevenir l’afebliment del sòl pèlvic en el postpart.
  • Regular els paràmetres respiratoris.
  • Prevenir hèrnies inguinals, abdominals, crurals i vaginals.
  • Prevenir la incontinència urinària.
  • Augmentar i regular els factors vascularitzants, i així prevenir i solucionar edemes i pesadesa de cames.
  • Prevenir lesions articulars i musculars per la normalització del to muscular general.
  • Proporcionar una eficaç protecció lumbo-pèlvica mitjançant la tonificació de la faixa abdominal.

Abdominals hipopressius: un mètode terapèutic i esportiu

El Mètode Hipopressiu es concep des de dos punts de vista: la teràpia i l’esport. En l’àmbit terapèutic, estan destinades al tractament i prevenció de diverses patologies funcionals com les digestives, ginecològiques, urinàries, obstètriques o posturals.

En l’àmbit esportiu s’orienten a millorar la condició física i la postura.

  • Prevenir possibles lesions.
  • Augmentar el rendiment esportiu.
  • Reduir el perímetre de cintura.
  • Millorar la funció sexual.
  • Prevenir la incontinència urinària, etc.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

  • Som un estudi d'entrenament personal a Terrassa. Estem especialitzats en Mètode Pilates i entrenament amb electroestimulació (EMS) Miha Bodytec. El nostre lema és "Treballem per millorar la teva qualitat de vida". I aquest és el nostre objectiu, i el que tractem de transmetre als nostres clients perquè millorin la seva forma física
  • *Obligatori
    He llegit i accepto la política de privacitat.
  • Segueix-nos també a les xarxes socials. Et mantindrem informat de les darreres novetats, els propers tallers, promocions especials i totes les notícies relacionades amb Viupilates.