Inici / Notícies

Beneficis demostrats del Mindfulness

Categories: Articles

Darrerament, sembla que a tot arreu, la gent parla sobre els avantatges i beneficis del Mindfulness. Però, com sabem si aquests suposats beneficis del Mindfulness són reals o no? Si bé hi ha moltes afirmacions sense fonament sobre el Mindfulness, hi ha també alguns beneficis reals i efectes positius documentats per investigacions científiques.

Aquí hi ha 10 avantatges del Mindfulness reals (i potser sorprenents) basats en estudis científics:

1. Controla el teu temperament

Una de les preguntes més freqüents que reben els psicòlegs és aquesta: Com puc tenir menys conflictes en la meva relació amb el meu marit/dona?

La ira no controlada pot arribar a ser problemàtica en gairebé qualsevol àmbit de la vida. Però un dels llocs que més té problemes és en les relacions.

Potser les coses comencen amb un comentari lleugerament sarcàstic, que es produeix amb una renúncia irritada, que comporta l’actitud defensiva a tot el voltant i, eventualment, un esclat enutjat, normalment en forma de paraules o comportaments que no podem arreglar.

Aquestes accions basades en la ràbia trituren una relació amb el temps i solen provocar molta culpa, vergonya i ansietat després.

2. Defensa front la depressió

Ja sabem des de fa temps que la meditació de la consciència pot ser útil per a la depressió, especialment la depressió recurrent crònica. Hi ha un llibre meravellós anomenat The Mindful Way Through Depression, que explica com aplicar els principis i pràctiques del Mindfulness per afrontar millor la depressió.

Però, més recentment, alguns investigadors comencen a explorar com realment funcionen els beneficis del Mindfulness per a la depressió. Esperen que, arribant a una comprensió més refinada de la mecànica neuronal de la consciència, puguin aplicar-la millor a una gamma més àmplia de persones que pateixen depressió.

El cas dels beneficis del Mindfulness en la depressió només sembla que creixi quan més aprenem.

3. Reducció la preocupació i l’ansietat

Tot i que és sabut que hi ha molts beneficis de consciència en relació amb les dificultats de salut mental en general, inclosa l’ansietat, un investigador de la Harvard Medical School ha trobat beneficis específics per a l’ansietat generalitzada i la preocupació excessiva.

La majoria de les lluites amb ansietat i preocupació són el resultat d’enderrocament. Alguna cosa inicialment provoca un esclat de preocupació o ansietat i ens afanyem a millorar les coses intentant pensar la nostra manera de sortir-ne.

Malauradament, intentar controlar o arreglar la nostra ansietat no fa més que empitjorar la situació, que és per on entra el Mindfulness. Per definició, el Mindfulness ajuda a les persones a ser conscients dels seus pensaments i emocions sense reaccionar amb elles. I és que aquesta no reacció sembla ser tan beneficiosa, especialment per a persones que tenen problemes de crisi i ansietat generalitzada.

4. Definir límits i dir no

Dir que no pot ser sorprenentment difícil per a alguns de nosaltres.

Tant si es tracta de negar-se a acollir el sopar de Nadal per al catorze any consecutiu o bé es rebutja la invitació a sortir divendres a la nit a favor d’enrotllar-se amb un bon llibre, permetre a la gent saber on estem realment (inclòs el que no fem voler) és dur.

És per això que la majoria de nosaltres ens trobem en situacions com aquesta. Anem amb el flux i l’adequació als desitjos d’altres persones, perquè dir que no requeriria tolerar algunes emocions força incòmodes, almenys a curt termini.

Quan som capaços d’abordar situacions des d’una perspectiva més conscient, augmenta la nostra capacitat de tolerar emocions incòmodes a favor d’allò que és realment important per a nosaltres.

Encara millor, hi ha algunes evidències de què el Mindfulness condueix a una millor comunicació i assertivitat en el discurs específicament.

5. Reducció de l’estrès

Sembla que tothom està sent més estressat aquests dies. Alguns dels creixents estrès poden estar relacionats amb preocupacions més macro: l’economia, el canvi climàtic, la pobresa global, etc… Però gran part de la nostra càrrega d’estrès general prové de problemes més quotidians.

Les nostres vides són cada cop més ocupades i plenes, deixant-nos una mena de sensació difícil de respirar. Tan sols passar el dia és esgotador, mentalment i físicament, perquè els nostres dies semblen tan concorreguts i desordenats.

Curiosament, un estudi recent va trobar que si bé el Mindfulness pot no canviar el nombre real d’estressors de la vostra vida (òbviament), ens pot ajudar a respondre millor i amb més calma als esdeveniments estressants. I quan gestionem els estressors amb més eficàcia, solem experimentar menys estrès.

6. Adormir-se més fàcilment

Heu passat un dia brutalment estressant, només heu rentat tots els plats i els nens al llit, heu acabat de respondre als correus electrònics d’última hora de feina i, finalment, arribareu a enfonsar-vos al llit.

I, sens dubte, estàs esgotat, per alguna raó, la teva ment no vol tancar-se ni adormir-se.

Mentre us esteu al llit intentant descansar, penseu en tota mena de preocupacions: a partir de quina hora haureu d’estar a la reunió del personal de demà, la possibilitat d’una crisi econòmica o el canvi climàtic.

Esteu físicament esgotats, però, a causa d’una ment sobre activa, se suprimeix el desig natural de dormir del vostre cos.

Bé, hi ha bones notícies d’un grup d’investigadors de la USC i UCLA que van trobar que la pràctica Mindfulness va millorar la qualitat general del son i la fatiga diürna entre els seus estudiants.

Per descomptat, l’estudi es va fer en una mostra d’adults majors, però no hi ha cap raó per pensar que aquests avantatges per al somni no generalitzessin a qui tingui problemes amb el son. Sobretot si la seva principal dificultat és calmar una ment hiperactiva i dormir inicialment.

7. Augment del l’atenció i concentració

Si et trobes fàcilment distret i tens problemes per estar atent i concentrar-te… Bé, uneix-te al club.

En el món actual i cada cop més distret, és més difícil que mai mantenir-nos concentrats en allò que més importa i dedicar l’atenció allà on toca, sigui amb la feina, relacions o estudis.

La capacitat de controlar i regular la nostra atenció és una habilitat tan potent com qualsevol que posseïm. I per sort, com moltes habilitats, es pot entrenar. Podem ensenyar-nos a mantenir l’atenció i a concentrar-nos durant més temps i a mantenir les nostres prioritats més importants al capdavant i al centre.

I, segons sembla, la consciència és una de les millors maneres de practicar i enfortir el nostre múscul atencional. Això és el que suggereix la investigació de parells científics que estudien la relació entre la meditació mental i les habilitats atencionals.

Van trobar que els professionals amb experiència de la meditació de Mindfulness tenien puntuacions significativament més altes en una gamma de proves i mesures d’atenció i flexibilitat cognitiva.

8. Ser un millor oient

La majoria de nosaltres sabem la importància d’una comunicació efectiva. I és probable que sapiguem que ser un bon oient és una part vital per construir relacions positives i comunicar-se bé amb les persones. Sobretot aquells que tenen un paper important en les nostres vides: cònjuges, empresaris, fills, amics, etc.

Però, malgrat la saviesa comuna que ser un bon oient és important, com fer-ho o millorar-lo en aquest àmbit pot ser una mica de misteri.

Els investigadors de la Universitat de Minnesota han realitzat alguns treballs previs sobre el paper del Mindfulness en les habilitats efectives de comunicació i escolta. Les seves investigacions suggereixen alguns beneficis de Mindfulness per a una millor comunicació i escolta activa específicament mitjançant dues subhabilitats implicades en Mindfulness: descriure i observar.

És a dir, que el Mindfulness us ajuda a ser un millor oient (i, per tant, comunicador), ensenyant-vos a millorar el millor moment en observar el que passa en una conversa i en articular aquestes observacions.

I, tot i que això pot semblar evident a escala superficial, com algú que bàsicament es guanya la vida intentant ser un bon oient, puc constatar el difícil que és prestar atenció i descriure el que estàs escoltant en una conversa.

9. Gaudir del sexe més

No cal ser un terapeuta sexual per veure com es produeix l’estrès i l’ansietat en la manera de gaudir del sexe (o gairebé qualsevol cosa, per aquest motiu).

Ara, tan sols si hi hagués una manera fiable de practicar la presència i el moment en lloc de preocupar-se i estressar-se. Probablement podríem gaudir molt més del sexe… Oh, espera, hi ha … Mindfulness!

Sí, el Mindfulness us ajudarà a aprendre a entrenar l’atenció i, si podeu mantenir l’atenció en aquest moment en lloc de preocupar-vos de com esteu actuant o què penseu la vostra parella, no teniu garantit de gaudir del sexe (i la resta de la vida) molt més. Els investigadors de la Universitat de Brown van arribar a la mateixa conclusió.

10. Rebaixar la pressió arterial

La pressió arterial alta és un factor important de risc d’ictus i malalties cardiovasculars, dues de les principals causes de mort al país. Tot i que hi ha medicaments eficaços per ajudar a controlar la pressió arterial alta, els factors de l’estil de vida també tenen un paper important i poden ajudar a millorar la pressió arterial, a més dels efectes beneficiosos de la medicació.

Durant les últimes dues dècades, moltes investigacions han demostrat una connexió entre la pràctica regular de Mindfulness i la menor pressió arterial. Una recent metanàlisi va examinar totes aquestes dades combinades i va comprovar que efectivament hi havia un efecte beneficiós en els percentatges de pressió arterial.

  • Som un estudi d'entrenament personal a Terrassa. Estem especialitzats en Mètode Pilates i entrenament amb electroestimulació (EMS) Miha Bodytec. El nostre lema és "Treballem per millorar la teva qualitat de vida". I aquest és el nostre objectiu, i el que tractem de transmetre als nostres clients perquè millorin la seva forma física
  • *Obligatori
    He llegit i accepto la política de privacitat.
  • Segueix-nos també a les xarxes socials. Et mantindrem informat de les darreres novetats, els propers tallers, promocions especials i totes les notícies relacionades amb Viupilates.